Country Overview

Country Overview

The conflict in Yemen has resulted in one of the world’s most dire humanitarian disasters, with much of the country’s infrastructure destroyed, large-scale displacement, and severe food insecurity. According to the 2021 Humanitarian Needs Overview, close to 66 percent of the country’s population in need of humanitarian assistance. Out of a population of 29 million people, 15.4 million people lack access to safe drinking water or sanitation, 20.1 million people lack access to adequate healthcare, and 13.5 million are severely food insecure. Despite the severity of the crisis, there are significant information gaps that result in inefficiencies in the design and targeting of humanitarian assistance.

In response, REACH provides a range of information and data services to assist the humanitarian response in Yemen. REACH programs in Yemen are expanding, and provide monitoring, assessment, and information management support across the response. REACH also conducts a range of inter-sectoral initiatives to promote data sharing and holistic, evidence-based programming. REACH products are used by a range of actors across the humanitarian response and are published in both English and Arabic.

أدى النزاع في اليمن إلى واحدة من أشد الكوارث الإنسانية في العالم، وتدمير الكثير من البنية التحتية في البلاد والنزوح على نطاق واسع وانعدام الأمن الغذائي الشديد. ووفقاً للأمم المتحدة، فإن ما يقرب من 66 في المائة من سكان البلاد بحاجة إلى المساعدة الإنسانية. ومن بين السكان البالغ عددهم 29 مليون نسمة، يفتقر 15.4 مليون شخص إلى المياه الآمنة للشرب أو الصرف الصحي، ويفتقر 20.1 مليون شخص إلى الرعاية الصحية الكافية، ويعاني 13.5 مليون شخص من انعدام الأمن الغذائي بشدة. وعلى الرغم من حدة الأزمة، هناك ثغرات كبيرة في المعلومات تؤدي إلى عدم الكفاءة في تصميم وتوجيه المساعدة الإنسانية.

استجابة لذلك، تقدم ريتش مجموعة من خدمات المعلومات والبيانات للمساعدة في الاستجابة الإنسانية في اليمن. أن برامج ريتش تتوسع في اليمن، وتوفر المتابعة والتقييم ودعم إدارة المعلومات عبر الاستجابة. كما تقوم ريتش بمجموعة من المبادرات المشتركة بين القطاعات لتعزيز تبادل البيانات والبرمجة الشاملة القائمة على الأدلة. وأخيراً، تستخدم منتجات ريتش من قبل مجموعة من الجهات الفاعلة عبر الاستجابة الإنسانية ويتم نشرها باللغتين الإنجليزية والعربية.

In 2021, REACH Yemen has published a IDP Hosting Site Dashboard where granular data is displayed on the humanitarian situation in over 870 sites, representing a total of nearly 800,000 individuals surveyed across 130,000 households. The dashboard is accessible here

Partners

Publications